Ile kosztuje wymiana wahacza? Koszty naprawy mogą być nieduże

unnamed file 4

Podczas wiosennego przeglądu, trzeba liczyć się z dodatkowymi kosztami związanymi z naprawą usterek. Tylko w najnowszych modelach pojazdów wszystkie elementy są w dobrej kondycji, im starsze auto, tym więcej wymaga ono poprawek. Jedną ze sztandarowych prac, które przeprowadza warsztat samochodowy jest wymiana wahaczy. To elementy układu zawieszenia, które ze względu na zróżnicowany stan dróg szybko się zużywają. Ile kosztuje i jak wygląda taka naprawa?

Do czego służy wahacz?

Jest to sztywny element mechanizmu wykonującego cykliczny ruch obrotowy wokół stałej osi o ograniczonym kącie obrotu. Po przeprowadzeniu tego cyklu wahacz wara do początkowego położenia. Jest to jeden z powszechnie stosowanych elementów zawieszenia pojazdu.

Ta część ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa kierowcy i jego pasażerów. Wahacze odpowiadają za połączenie piasty koła z nadwoziem pojazdu. Uszkodzenie któregoś z nich może być przyczyną pęknięcia lub skrzywienia innych elementów układu. Jednym z podstawowych zadań wahaczy jest stabilizacja pojazdu, przez co bezpieczeństwo oraz komfort podczas jazdy znacznie wzrasta.

Jaki jest koszt naprawy elementu?

Typowa wymiana uszkodzonego wahacza wiąże się z opłatą około 100 zł. Może się ona zmienić w zależności od modelu pojazdu oraz dostępności części zamiennych. Dostęp do elementu nie jest skomplikowany, wymaga odłączenia sworznia zwrotnicy, łącznika stabilizatora i odkręcenia dwóch śrub poduszek wahacza. Niektóre pojazdy mają jednak znacznie trudniejsze dojście wahacza, dlatego lepiej jest, gdy prace zrealizuje dobry mechanik. Kraków jest miejscem, w którym możesz skontaktować się z naszym specjalistą.

Przy bardziej skomplikowanej budowie układu, koszty usługi mogą wzrosnąć nawet do 250 zł. Serwis samochodowy może również wskazać konieczność zastąpienia sworznia wahacza. Operacja taka kosztuje zazwyczaj około 70 zł.

Jak często wymienia się wahacze?

W każdym pojeździe znajduje się 4 takie elementy. Oczywiście, nie wszystkie od razu wymagają wymiany podczas standardowego przeglądu. Zazwyczaj nadmiernym uszkodzeniem wykazują się przednie części, które szczególnie narażone są na przeciążenia podczas jazdy po krętych drogach.

Częstotliwość wymiany wahacza zależy od stylu jazdy, ilości przejechanych kilometrów, a także jakości dróg, z których korzystamy. Przy standardowej eksploatacji, trzeba się jednak liczyć z obowiązkiem corocznej wymiany któregoś z mniej trwałych elementów. Jako że te części odgrywają kluczową rolę jeśli chodzi o bezpieczeństwo, stacja kontroli pojazdów lub profesjonalny warsztat samochodowy nie powinien wypuścić klienta z uszkodzonym wahaczem.

Może spodobać Ci się również:

photo 1501504905252 473c47e087f8cropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHw2NHx8dW5pdmVyc2l0eXxlbnwxfDB8fHwxNjc0Njg4OTk3ixlibrb 4.0.3q80w1080

Studia przez Internet – jak to wygląda? Dlaczego warto wybrać studia oligofrenopedagogiki online?

1 października 2023

Studiowanie przez Internet to rozwiązanie, które w ostatnim czasie staje się coraz bardziej popularne. Codzienne obowiązki, czy praca często uniemożliwia podjęcie nauki na kierunku, jaki chcielibyśmy studiować. Co więcej, w…

Czytaj więcej