Bieg 6 km – jaki czas będzie nam potrzebny do takiego treningu?

photo 1461896836934 ffe607ba8211cropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidM3wxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHwxMTN8fGJvb3RzJTIwbmlrZSUyMGFkaWRhc3xlbnwxfDB8fHwxNzA5MTQwMDI2fDAixlibrb 4.0.3q80w1080

Początkowo bieganie może wydać się bardzo wymagającym sportem. Z czasem jednak, gdy przełamiemy swoje lęki i zaczniemy panować nad ciałem, jogging staje się prawdziwą rozrywką. Dodatkowo taki trening świetnie wpływa na naszą sylwetkę oraz umysł. Wiele osób zastanawia się jednak, czy starczy im czasu do regularnego treningu. Jak się okazuje, wcale nie trzeba go aż tak wiele…

Już półgodzinny trening może wiele zdziałać

Eksperci i lekarze zalecają, byśmy przynajmniej 2-3 razy w tygodniu spędzali czas na aktywnym wypoczynku. Mowa tu zarówno o szybkim spacerze, jak i bieganiu czy chodzeniu na siłownie. Jednak czy faktycznie na tak krótki czas opłaca się zakładać buty Asics? Oczywiście, że tak!

W trakcie 30-minutowego treningu, biegnąc truchtem pokonamy od 4 do 5 km. Dystans 6 kilometrów jest do osiągnięcia w czasie 40 minut do godziny. Jeśli zdecydujemy się na większe tempo biegania, pokonamy znacznie dłuższy odcinek trasy. Wszystko  zależy od naszej motywacji i zaangażowania, lecz przy umiejętnym gospodarowaniu czasem w niecałą godzinę możemy przeprowadzić bardzo intensywny trening.

Rozgrzewka musi być? Jak najbardziej!

Tego kroku pod żadnym pozorem nie wolno nam pomijać. W trakcie rozgrzewki przygotowujemy ciało do znacznego wysiłku. Już 10 minut ćwiczeń przed bieganiem może zapobiec powstaniu urazów kończyn w trakcie samego joggingu. Dlatego warto mimo krótkiego treningu odpowiednio się przygotować.

Rozgrzewkę dobrze jest przeprowadzić z założonymi Asics butami do biegania damskimi. Dzięki temu już na wstępie wyczujemy ułożenie stóp i będziemy mogli skorygować siłę wiązań. Zaczynamy od ćwiczeń rozciągających całe ciało, począwszy od głowy stopniowo przechodząc przez tułów i biodra, a kończąc na mięśniach nóg. Przed biegiem warto szczególnie rozgrzać stawy skokowe, które będą najmocniej narażone na przeciążenia.

Trening zwykły czy interwałowy?

Jeśli mamy odpowiednią ilość czasu możemy urozmaicić bieganie zmieniając jego prędkość co jakiś czas. Na przykład stosując zasadę 5 minut truchtu na minutę sprintu znacznie zwiększymy efektywność treningu i przystosujemy ciało do większego wysiłku.

Mniej wprawione osoby mogą oczywiście pokonać zaplanowaną trasę w truchcie. Jeśli mamy do dyspozycji ograniczoną ilość czasu, powinniśmy zaplanować krótszą trasę, którą uda nam się wtedy pokonać w całości. Możemy także zamienić standardowe wyjście do pracy w trening biegowy – w ten sposób połączymy przyjemne z pożytecznym.

Może spodobać Ci się również:

unnamed file 3

Praca w kancelarii jak się przygotować? Programy poprawiające jakość pracy

1 marca 2021

Praca w kancelarii wymaga od prawnika dużo zaangażowania oraz podsiadania obszernej wiedzy. Studia są kluczowym elementem, który decyduje o tym, czy dana osoba będzie mogła pełnić funkcję adwokata. Jednak ten…

Czytaj więcej