Co jeść przed treningiem biegowym?

photo 1460353581641 37baddab0fa2cropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHw4fHxTaG9lJTIwcnVubmVyc3xlbnwxfDB8fHwxNjY1MzI1Mzc2ixlibrb 1.2.1q80w1080

Bieganie jest świetnym sposobem na utrzymanie prawidłowej masy ciała oraz właściwej kondycji. Jednak sport uchodzi za wymagający, dlatego nie należy zapominać o właściwym odżywianiu. Nie wszyscy jednak wiedzą, co zjeść przed samym treningiem. Dlatego dziś odpowiemy na to pytanie i podpowiemy, jak przygotować się do joggingu…

Postaw na posiłek bogaty w węglowodany

Do pokonywania wielu kilometrów trasy potrzebne będą odpowiednie buty do biegania oraz energia, którą dostarczamy organizmowi właśnie w postaci węglowodanów. Trzeba jednak podkreślić, że powinny to być substancje złożone, a nie cukry proste zawarte w słodyczach lub napojach gazowanych. Przed biegiem warto więc postawić na posiłek złożony z ciemnego pieczywa, kurczaka z ryżem lub miskę jogurtu z musli.

Czas jedzenia również ma ogromne znaczenie. Najlepiej, gdy do stołu siądziemy około 2 godziny przed treningiem. W ten sposób nasz żołądek zdąży częściowo strawić pokarm, a my podczas biegu nie będziemy odczuwać dyskomfortu. Nie warto przy tym jeść łapczywie, ponieważ w ten sposób możemy nabawić się wzdęć, które utrudnią trening.

Nawodnienie to podstawa

Oprócz jedzenia należy też pić odpowiednią ilość wody. Eksperci zalecają spożycie 5-10 ml płynu na każdy kilogram masy ciała. Dobrze jest nawodnić organizm w czasie około 2-4 godzin przed ćwiczeniami, co usprawni pracę narządów wewnętrznych.

Dlaczego woda jest tak istotna? To właśnie ona przyczynia się do częściowego rozrzedzenia krwi, która efektywniej i szybciej przenosi tlen niezbędny do uwalniania energii. Dlatego właśnie zaleca się wypicie o poranku minimum 700 ml płynu, by pobudzić naczynia krwionośne do efektywnej pracy. Nie trzeba jednak pić czystej wody – można postawić na herbatę, sok lub kawę, która dodatkowo zwiększy wydolność organizmu.

O  czym jeszcze pamiętać przed rozpoczęciem treningu?

Priorytetową sprawą są dopasowane buty biegowe. Jeśli będą one niedopasowane, mogą nie tylko obniżyć jakość treningu, lecz jednocześnie przyczynią się do wystąpienia urazów. Sklep z butami do biegania zapewnia szeroki wybór, dlatego nie lekceważmy tego aspektu, tylko postawmy na dopasowane obuwie.

Istotne będzie też właściwe ubranie. Ma ono szczególne znaczenie zimą, choć w ciepłym sezonie również można się przegrzać. Najlepiej w trakcie treningu nosić odzież termoaktywną, która ułatwi odprowadzanie wilgoci i ochłodzi nasz organizm. W zimowym sezonie można założyć ciepły polar, chroniący przed mroźnym wiatrem.

Może spodobać Ci się również:

photo 1551040096 5f4aec6ca12bcropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHwxMnx8Y3JhbmJlcnJ5JTIwanVpY2V8ZW58MXwwfHx8MTY3MjQzNDc0MQixlibrb 4.0.3q80w1080

Jeżyny, maliny i jagody – dlaczego naturalne soki z tych owoców są idealne na zimową porę?

1 listopada 2023

Zima, choć maluje krajobrazy białym puchem, nie oznacza rezygnacji z dostarczania organizmowi niezbędnych składników odżywczych. Naturalne soki z jeżyn, malin i jagód stają się w tym okresie idealnym sojusznikiem dla…

Czytaj więcej